The company that manages the highway (Argentea Gestioni S.c.p.A.) administers, in representation of the concession, Brebemi S.p.A., the work executed by the latter at the concession, in order to ensure the highest standards of quality for users on the concession sections listed below:
Damages suffered by users may be compensated if the claim and events in question are the direct result of incorrect execution of the management activities of the highway under concession (Autostrada A35, Raccordo con la SP BS 11 – Tangenziale Sud di Brescia, Variante di Liscate) by the Management company, provided such violations constitute the direct or clear cause of the event that caused the damage.
La Società di Gestione dell’Autostrada (Argentea Gestioni S.c.p.A.) gestisce, per conto della concessionaria Brebemi S.p.A., le opere in concessione Brebemi al fine di garantire i migliori standard qualitativi per l’Utenza nelle tratte in concessione di seguito indicate:
I danni subiti dall’Utenza sono risarcibili esclusivamente nell’ipotesi in cui i sinistri e gli eventi dannosi siano diretta conseguenza del non corretto espletamento delle attività di gestione dalla viabilità in concessione (Autostrada A35, Raccordo con la SP BS 11 – Tangenziale Sud di Brescia, Variante di Liscate) da parte della Società di Gestione, sempreché tali inadempienze e/o comportamenti costituiscano causa diretta ed inequivocabile dell’evento che ha determinato il danno.
L’Utente che percorrendo le viabilità in concessione abbia subito un danno potrà presentare apposita richiesta di risarcimento utilizzando il “Modulo denuncia sinistro e richiesta danni” (per scaricare clicca qui) [PDF.4.8.1]. Per garantire una più efficace e sollecita gestione delle richieste, all’istanza di risarcimento dovrà essere allegata tutta la documentazione necessaria, comprovante la responsabilità della Società di Gestione e i danni subiti (foto, preventivi, dichiarazione di testimoni, verbali di accertamento, accertamenti peritali, ecc.).
Nel caso in cui la richiesta di risarcimento riguardi uno o più soggetti terzi estranei e/o trasportati, l’Utente dovrà altresì allegare tutta la relativa documentazione, unitamente alla delega sottoscritta dai terzi interessati, come indicato in calce al Modulo. La Società di Gestione si impegna a una regolare e tempestiva gestione delle pratiche solo se presentate dall’Utente avvalendosi del “Modulo denuncia sinistro e richiesta danni”. Eventuali richieste presentate in difformità dal Modulo e/o prive delle necessarie informazioni e/o documenti, si intenderanno come non presentate.
Users who suffer a loss when driving on a highway under concession may submit the corresponding compensation request by filling out “Claim report and damages request form” (click here to download) [PDF.4.8.1].
To ensure requests are handled quickly and efficiently, make sure to attach all of the documentation necessary to support the fact that the Management company is responsible, as well as proof of the damage suffered (photographs, budgets, witness statements, verification reports, expert reports, etc.).
If the compensation request involves third parties (one or several) and/or passengers, the user must also attach all of their corresponding documentation, together with a power of attorney granted by the third parties involved, as indicated at the bottom of the form. The Management company shall process proceedings of this kind promptly, provided the user submits them using the “Claim report and damages request form”. Requests submitted in a different format and/or that do not contain the necessary information and/or documentation shall not be considered.
In order to ensure the process is completed as efficiently as possible, the user must send the form via email to the following address: sinistri.brebemi@argenteagestioni.it
As a second option, when it is not possible to send the form electronically, it can be sent by regular post or courier to the following address:
Argentea Gestioni S.c.p.A,
SP 103 SNC
24058 – Fara Olivana con Sola (BG)
Alla c.a. Ufficio Sinistri
For clarifications and/or information Argentea Gestioni S.c.p.A. guarantees that users shall:
The Management company guarantees its commitment to responding to requests–upon submission in the terms described above–within a period of 30 days after they are received, with the conditions of delays required for investigation purposes.
Complaints that may occur can be prepared and submitted based on the guidelines described in the “Complaints and comments” section.