Brebemi is attracting an increasingly significant portion of long travel traffic (especially freight). This frees up traffic on the roadways that run through the towns on the Brescia and Bergamo plains, as well as to the east of Milan.
In the interest of respecting the surrounding area and the current standards in place, the green projects initiative was born with the goal of hiding and mitigating infrastructural presence, particularly in locations close to existing urban areas and sensitive areas.
That is why we have greenified 1.5 million m2 of the area surrounding the highway, planting approximately 200,000 native-species plants and bushes. Brebemi also has 20 crossing points for animals, with the work carried out being aimed at allowing the area’s fauna to safely navigate the land where the infrastructure is located and avoiding breaches of the existing ecological corridors to preserve the preexisting ecological network.
The highway was constructed in compliance with high quality standards and it has numerous technical elements designed to increase the safety level for users. Safety barriers with a high cushioning capacity have been installed along the highway and there are impact absorbers at high-risk points, as well as movable divisions on the medians every 2,500 meters, as required by the standard.
The phyto-purifying tanks are particularly interesting and innovative. They provide an additional treatment step for rainwater runoff by the highway.
The highway has drainage pavement with sound absorption and emergency stop bays with SOS installations every 2,000 meters. The highway is also notable from an eco-sustainability standpoint, as it has a system for the collection and treatment of first rainfalls [with a higher level of contaminants] and accidental spills of liquids.
To ensure that the sound level of the highway is within the limits established in the quality standards, over 13,000 linear meters of sound absorbing barriers have been installed. These barriers protect the human settlements that would otherwise be exposed to this risk, and nearly 1,200 meters of protection have been installed specifically at interconnection points.
L’autostrada è stata costruita con elevati standard realizzativi ed è dotata di numerosi accorgimenti tecnici tali da elevare il grado di sicurezza per l’utenza. Lungo l’intero asse autostradale sono state installate, laddove previsto dalla normativa in materia, barriere di sicurezza con elevata capacità di assorbimento, cuspidi protette da attenuatori d’urto e varchi amovibili in spartitraffico ogni 2500 metri.
La tratta è dotata di pavimentazione con usura drenante fonoassorbente, piazzole di sosta con impianto SOS ogni 2000 metri. L’autostrada è altresì fortemente connotata sotto il profilo dell’ecosostenibilità, essendo dotata di un sistema di raccolta e trattamento delle acque di prima pioggia e sversamento accidentale di liquidi.
Elementi di particolare interesse e innovazione sono i bacini di fitodepurazione come ulteriore trattamento delle acque meteoriche di dilavamento della sede stradale.
Al fine di contenere l’impatto acustico entro i limiti previsti da normativa sono stati installati oltre 13.000 ml di barriere fonoassorbenti a protezione degli insediamenti sensibili di cui circa 1200 ml per la sola Interconnessione.
Highway A35 has an innovative control center, equipped with:
L’autostrada è stata costruita con elevati standard realizzativi ed è dotata di numerosi accorgimenti tecnici tali da elevare il grado di sicurezza per l’utenza. Lungo l’intero asse autostradale sono state installate, laddove previsto dalla normativa in materia, barriere di sicurezza con elevata capacità di assorbimento, cuspidi protette da attenuatori d’urto e varchi amovibili in spartitraffico ogni 2500 metri. La tratta è dotata di pavimentazione con usura drenante fonoassorbente, piazzole di sosta con impianto SOS ogni 2000 metri. L’autostrada è altresì fortemente connotata sotto il profilo dell’ecosostenibilità, essendo dotata di un sistema di raccolta e trattamento delle acque di prima pioggia e sversamento accidentale di liquidi. Elementi di particolare interesse e innovazione sono i bacini di fitodepurazione come ulteriore trattamento delle acque meteoriche di dilavamento della sede stradale.
Al fine di contenere l’impatto acustico entro i limiti previsti da normativa sono stati installati oltre 13.000 ml di barriere fonoassorbenti a protezione degli insediamenti sensibili di cui circa 1200 ml per la sola Interconnessione.
La A35 è infine dotata di un innovativo centro di controllo ed è attrezzata con un sistema di telecamere che assicura un elevato livello di videosorveglianza, un sistema di conteggio veicoli che, mediante sensori di traffico, consente di rilevare eventuali anomalie dello stesso (code, rallentamenti, etc.), centraline meteo per il monitoraggio delle condizioni atmosferiche e di visibilità, pannelli a messaggio variabile per le informazioni sul traffico agli utenti, una rete dati realizzata mediante 2 dorsali in cavo Fibra ottica, un sistema Wi-Fi chiuso per le maestranze e gli operatori, un sistema di segnalazione a LED, ubicato sullo spartitraffico centrale, attivato in condizioni meteo avverse e in caso di nebbia, un sistema di delineazione nebbia sugli svincoli, un impianto di illuminazione degli svincoli, realizzato con LED.
The highway was constructed in compliance with high quality standards and it has numerous technical elements designed to increase the safety level for users. Safety barriers with a high cushioning capacity have been installed along the highway and there are impact absorbers at high-risk points, as well as movable divisions on the medians every 2,500 meters, as required by the standard. The highway also has drainage pavement with sound absorption and emergency stop bays with SOS installations every 2,000 meters, a closed water and spill management system and nearly 16 km of sound absorbing barriers.